Hogyan és miért

Mert nagyanyám egy könyvbe írta és elveszett. Azóta nem tudok rendes piskótát csinálni. Folytatom a hagyományt, így.

2010. május 12., szerda

Tiszturak kedvence, de amúgy csak simán brokkis pipi cici :)

Hozzávalók:
1 nagy csirkemell, filézve, de csonttal is meg lehet venni, én azokat magam kiszedem és lefagyasztom, elteszem, és a megfelelő pillanatban levest csinálok belőlük
1 kg brokkoli
15 dkg liszt
15 dkg vaj
8 dl tej
20-30-40dkg sajt (legjobb a nagylyukú)
fehérbors
szerecsendió
2 ek olivaolaj

Elcsinálás:
A brokkolit bő, sós vízben felteszem főni, miután a száraitól megszabadítottam. Ennek kb. 5-8 perc kell, de közben nekilátok a husinak.
A csirkemellet szép nagy, kb fél centi vastag szeletekre vágom (nah ezt jó lenne megfotózni egyszer, hogy hogyan is) besózom, picit borsozom, lisztben megforgatom majd 5 deka vajon, és az olivaolajon, szép sorjában ici-picit pirosra elősütöm.

A brokkolit ugye nem felejtettem el közben leszűrni?!!! Majd belehaltam mikor ki kellett önteni a fözőlét, javaslom, hogy ne a lefolyóban landoljon, hanem készüljön belőle (sárgarépa, zöldborsó, fehérrépa, karalábé ezek mindegyike, vagy csak egy része felhasználásával) zöldségleves. Nekem aznap pont volt levesem főzve, úgyhogy így járt a lé. :(((

Besamel mártást készítünk. A vajat felolvasztjuk, a maradék lisztet beleszórjuk, picit összepirítjuk, habverővel kevergessük, miközben hozzáadjuk a tejet, majd csipet sót, fehérborsot és a szerecsendiót (ezeket ízlés szerint, én azért teszek bele mindenből gazdagon) majd jó sűrű szósszá főzzük, de nem pudingszerűre, hanem annál eggyel hígabbra.

A kb. 20x30-as tepsit kivajazom, de beleönthetjük azt a zsiradékot is, ami a husisütésből maradt, ezt én mondjuk a tetejére öntöttem, majd lefektetjük a husikat, rá a brokkolit, megpróbáljuk viszonylag egyenletesen nyakon önteni a besamellel, és ráreszeljük a sajtot, a minél több, annál jobb, elv alapján.

Pirosra sütjük, letakarás nélkül, ez kb 20-30 perc, sütőtől függően.

ISTENI LETT!

Nincsenek megjegyzések: