Hogyan és miért

Mert nagyanyám egy könyvbe írta és elveszett. Azóta nem tudok rendes piskótát csinálni. Folytatom a hagyományt, így.

2013. április 7., vasárnap

10 perces, mikrós süti

Hozzávalók:

  • 3 tojás
  • 1 ek víz
  • 3 ek olaj (lehet mogyoró, dió, mák de sima napraforgó is)
  • 6 ek cukor (lehet barna is)
  • 5 ek liszt
  • 1/2 cs sütőpor
  • 1 cs vaníliáscukor (elhagyható)
Elkészítés:
Keverjük össze a hozzávalókat egy mikrózható edényben (én olyan 25 cm átmérőjű jénait használtam) és tegyük be a mikróba 6-7 percig 700W-ra. Úgy sül, mint a sütőben, lehet majd látni, ahogy emelkedik a sütőportól. Ha kész, vegyük ki és hagyjuk alaposan kihűlni, ekkor egy nagyobb falapáttal ki lehet belőle ügyesen venni miután az oldalán végigsegítettük neki az elválást a táltól. Én hasra fektettem, úgy szeletelem, mintha torta lenne. hö.hö. 
Szórtam bele már darált mákot, diót, kakaót és/vagy kettévágtam lapjával, megkentem lekvárral, pudinggal, ízesített mascarponéval. Le lehet önteni csokival, lehet beleszórni friss, vagy aszalt gyümölcsöt, csokidarabokat, kábé ugyanaz a képlet, mint a kevert tésztás sütikkel.
Bár nem vagyok egy nagy mikró fan, azért ez menő, nem?



Nincsenek megjegyzések: