Hogyan és miért

Mert nagyanyám egy könyvbe írta és elveszett. Azóta nem tudok rendes piskótát csinálni. Folytatom a hagyományt, így.

2008. október 27., hétfő

Óriásfőzés betegség miatt (nyakleves; zöldborsós csirkemáj; császármorzsa);

Bújkál bennem valami dátha, ígyhát ímélolvasás után hazajöttem csinálni egy jófajta nyaklevest. Természetesen ahogy az lenni szokott, ha van időm és sikerül eljutnom a piacra, rögtön háromfélét kell főznöm.
Vegyük akkor sorra:

Nyakleves:
1 pulykanyak kb. egy kiló
1 kicsi karalábé, zeller zöldjével, paprika, paradicsom, hagyma
4 sárgarépa
2 nagyobb fehér
fűszerek

Husit kb. 5 l hideg vízbe teszem fel főni a zellerrel, karalábéval, hagymával, paradicsommal, paprikával. Ami fűszert én teszek bele, az a só, egészbors, őrültbors, pici frissen őrült szerecsendió, 1 szem szegfűszeg, 1 szem borókabogyó. A kockát kár is volt betenni... :(
Amikor felhabosodik, akkor azt mindig gondosan leszedem róla. Ha a husi már majdnem puha, csak akkor teszem bele a répákat, nem szeretem ha túl puha.
Kb. 2-3 órát fő együtt.
Majd ha lesz kedvem, bővítem még okosságokkal és húslevessel kapcsolatos tapasztalataimmal a postot.

Zöldborsós Csirkemáj

2 nagyobbacska hagyma
50 dkg csirkemáj
30 dkg zöldborsó
1 pici parpür

Iszonyú gyors és egyszerű kaja. Oliván apróra vágott hagyma megdinsztel, csirkemáj rádob, ha megkérgesedett mehet rá a borsó, picit együtt párolom, kap kicsi pirospaprikát, sutty rá a parpür és úgy kétdeci víz, só, bors, összefőzöm viszonlá'!
Rizzsel a tuti szerintem, mert finom szaftos.

A császármorzsás recept innen származik ;)



Nincsenek megjegyzések: